Trzecie oko na Maroko!

20141012_155335
Essaouira

To już ostatni wpis o Maroku. Będzie zdecydowanie krótszy niż poprzedni:) Ostatni tydzień naszej wyprawy poświęciliśmy na kilka miast – Casablankę, Rabat i Essaouirę. Niestety z braku czasu odpuściliśmy sobie północną część kraju.

Casablanca

Ruszyliśmy tam zaraz po naszej górskiej wyprawie. Słyszeliśmy wcześniej, że Casablanca odbiega mocno od wyobrażeń, jakie większość ludzi ma po obejrzeniu filmu o tym tytule. Krótko mówiąc – rozczarowuje. Tak, znajduje się tam najwyższy w Afryce Północnej meczet. I to tyle. Radzimy nie przeznaczać na Casablancę dużo czasu.

Rabat

Stolica Maroka jest zdecydowanie ciekawsza od Casablanki. Bardzo polecamy piesze zwiedzanie, głównie ze względu na ciekawe ułożenie miasta – wzgórza, pagórki, morze. Spędziliśmy tam jeden dzień (bez noclegu – odstraszyły nas wysokie ceny hoteli i hosteli – nawet kilka razy wyższe niż w innych miastach). Łatwy dojazd pociągiem z Casablanki (w której hotele są tańsze), jedzie się niecałą godzinę, kursują często.

Cmentarz – niezwykle klimatyczne miejsce, przede wszystkim ze względu na położenie. Cmentarz leży na wzgórzu, z którego pięknie widać morze. Praktyczna uwaga – kobiety, które chcą zwiedzić to miejsce muszą mieć długi rękaw i spodnie/spódnicę. Marta niestety oglądała cmentarz przez furtkę.

Cafe Maur – jedna z najbardziej klimatycznych kawiarni w jakich byliśmy. Znajduje się na wielkim tarasie nad morzem. Podają pyszną herbatę z miętą oraz marokańskie słodkości (np. „rożki gazeli” wypełnione masą migdałową). Bardzo polecamy, nie chce się stamtąd wychodzić. Kasbah les Oudaias, Rabat

Dzielnica portugalska – jedna ze starszych części Rabatu, położona na wzgórzu nad morzem, z charakterystycznymi biało-niebieskimi budynkami. Niesamowicie urokliwe miejsce. Radzimy uważać na „przewodników”, którzy będą chcieli was oprowadzić. Ma to dobrą i złą stronę. Dobra to ta, że faktycznie możecie zobaczyć ciekawe zakątki tej dzielnicy. Zła – taki przewodnik będzie chciał za swoją usługę dość dużo pieniędzy. Nie dajcie się naciągnąć.

Essaouira (As-Sawira)

Niezwykle klimatyczne, portowe miasto. Spędziliśmy tam 1,5 dnia i żałujemy, że tak mało. Jego medyna składa się z wielu wąskich uliczek, na których przeróżni artyści sprzedają swoje prace. Oprócz obrazów czy rzeźb można też kupić czajniki, torebki, plecaki, drobiazgi do domu, krótko mówiąc – można się pozbyć sporej ilości pieniędzy. Nawet jeśli wydaje wam się, że czegoś nie potrzebujecie, po obejrzeniu tych wszystkich cudeniek zmienicie zdanie. My wróciliśmy m.in. z czajniczkiem, w którym do dzisiaj nie zaparzyliśmy ani pół szklanki herbaty.

Nad Essaouirą unosi się duch Boba Marleya. Nie wiemy, czemu jest tam tak popularny, ale zza każdego rogu słychać jego piosenki i widać marokańskie dredy.

Port – W Essaouirze jest mnóstwo rybaków i szkutników, którzy wciąż pracują tradycyjnymi metodami. Raz dziennie, gdy rybacy wracają z połowem, a ich żony zgodnie z tradycją wybiorą najładniejsze ryby, odbywa się targ.

Hotel Dar Latigeo– z czystym sumieniem możemy polecić wam hostel, w którym się zatrzymaliśmy. Znajduje się w jednej z wąskich uliczek medyny. Jest naprawdę ładnie urządzony. Jednak to, co urzekło nas najbardziej to śniadania. Najsmaczniejszy chlebek berberyjski z oliwą, jaki udało nam się zjeść w Maroku. Plus mnóstwo konfitur, miód, jajka, sok i wiele innych pyszności. Plus niezwykle mili właściciele. Naprawdę polecamy. 12 Rue Youssef Ben Tachfine

Jedzenie – to tutaj jedliśmy najsmaczniejsze jedzenie w Maroku. Polecamy zwłaszcza knajpki przy murze, z pięknym widokiem na morze, w których tanio można zjeść dania rybne i nie tylko, których nie powstydziłyby się eleganckie restauracje. Jeśli lubicie owoce morza – na pewno polubicie Essaouirę.

3 uwagi do wpisu “Trzecie oko na Maroko!